Nutriția

Nutriţia în tenis sau alimentaţia corectă este un element extrem de important pentru ca jucătorul de tenis să atingă performanţe maxime, pentru a da cel mai bun randament.

Nutriţia trebuie să fie orientată spre hrana energizantă combinată cu o hidratare adecvată. Urmatoarele indicaţii sunt extrem de utile şi ajută la adoptarea unor practici nutriţioniste de succes.

 

 

Indicaţii pentru alimentaţia dinainte de meci

Este necesar ca jucătorii de tenis să acorde o atenţie deosebită meselor consumate înainte de meci, deoarece acestea ar trebui să le ajungă pe durata meciului.
Aceştia trebuie să fie invataţi să aleagă mese şi gustări care respectă câteva reguli:

– sunt săţioase
– conţin mulţi carbohidraţi care aduc un aport de energie ridicat muşchilor

– sunt moderate în proteine şi cu cantitate scăzută de grăsimi

– se digeră repede (nu conţin multe fibre şi grăsimi)

De asemenea, dacă aveţi intoleranţă la gluten, este indicat să încercaţi o dietă corespunzătoare.

Exemple de mese şi gustări dinaintea meciului bogate in carbohidraţi sunt: pastele, pâinea, fructele şi batoanele energizante.

Întrucât jucătorii de tenis joacă în condiţii de temperatură ridicată şi meciuri prelungite, este important ca ei să fie bine hrăniţi şi hidrataţi. Dacă sunt respectate indicaţiile de nutriţie specifice, jucătorii vor face faţă cu succes char şi celui mai dificil meci. (mai multe detalii aici)

Îţi recomandăm să acorzi atenţia cuvenită dietei dacă practici tenisul sau orice alt sport, pentru a-i oferi organismului toate substanţele nutritive de care are nevoie.

logo_balls