Condiția Fizică

Dezvoltarea musculaturii pentru tenis

Ca jucător de tenis trebuie să fii puternic, rapid, să ai o coordonare bună în mişcări şi o rezistenţă mare la efort. Există o serie complexă de exerciţii fizice concepute ţinând cont de mişcările executate pe terenul de tenis. De asemenea, acestea urmăresc şi să corecteze orice dezechilibru muscular, mai ales în zona umerilor, prevenind accidentările. Programele specifice de fizioterapie conţin un număr mare de exerciţii şi se împart în 4 categorii: viteza de deplasare, trenul inferior (picioarele) si trenul superior (mâinile), trunchiul şi abdomenul.

Mâinile – Nu poţi juca tenis dacă nu poţi ţine racheta în mână. Pe măsură ce adversarii tăi servesc tot mai puternic trebuie să-ţi întăreşti forţa prizei pentru a le face faţă. Exerciţiile pentru încheietura mâinii îţi vor întări zona respectivă şi îţi vor dezvolta muşchii antebraţului pe care îi vei folosi în absorbirea impactului în urma contactului cu mingea. După un meci lung, din cauza loviturilor repetate cu racheta, încheieturile tale pot avea de suferit, de aceea întărirea lor este foarte importantă.

Picioarele – Forţa porneşte de la trenul inferior care se află în contact cu solul şi urcă pe segmentele corpului. În momentul în care racheta atinge mingea, corpul tău a generat deja multă forţă de-a lungul acestui lanţ, motiv pentru care trebuie să-ţi dezvolţi forţa în extremităţile inferioare ale corpului pentru a obţine un impuls puternic din contactul cu solul. De la serviciu şi până la voleurile joase, jocul tău se bazează pe forţa generată de picioare.

Viteza – primul lucru pe care trebuie să-l faci în timpul meciului este să ajungi la minge cât mai repede posibil. Exerciţiile de viteză te vor ajuta să-ţi perfecţionezi deplasarea în teren: prin reducerea timpului de contact al piciorului cu suprafaţa de joc te deplasezi mai rapid şi mai eficient în teren.

Trunchi şi abdomen – întărirea muşchilor lombari este esenţială pentru mărirea amplitudinii în mişcare şi dezvoltarea forţei aplicate servelor şi loviturilor executate deasupra capului. Abdomenul este solicitat în toate mişcările specifice jocului de tenis. Întărirea muşchilor abdominali, a trunchiului şi a braţelor îţi va îmbunătăţi amplitudinea în mişcare.

Discută cu antrenorii noştri despre exerciţiile necesare întăririi celor 4 categorii şi stabiliţi împreună programele de fizioterapie, atât pentru îmbunătăţirea condiţiei fizice, cât şi pentru recuperarea după meci sau după accidentări.

logo_balls